Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

friskar upp minnet

Kategori: HÄLSA

Sitter och knåpar och friskar upp minnet lite när det gäller träningsmetoder. Hur man ska maximera sin träning för att man verkligen ska se de resultat man strävar efter. Jag tycker det är så jä###a tråkigt när man tränar och tränar men ingenting händer! Vem vill det lixom? Oftast så tränar man fel, äter fel eller så tränar man för enformigt. Men det är mycket som man ska hålla ordning på, vill han träna styrka- hypertrofi, uthållighet, explosivitet, kondition, fettförbränning eller fittness, ja det finns en hel uppsjö, så det gäller att reppetera och hålla sig uppdaterad! Ibland önskar jag att hjärnan var som ett USB minne- bara plugga in det och hämta ut den lagrade informationen och allt är klart!
Just nu tränar jag bara Power Plate, jag kan inte med att jogga när det är så kallt ute för jag blir så dålig i astman :( Kan bli power walks istället. Men nu längar jag till januari då jag ska dra igång med min thaiboxning igen och det kanske blir lite Taekwondo också :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: