Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

sjukling igen

Kategori: HÄLSA

Oooooo, nu är man ju sjuk, igen!! Fattar inte varför man aldrig har tur! Nu har jag legat i sängen sedan i söndags och börjar bli väldigt trött på att vara sjuk. Det jag däremot lärt mig under den senaste tiden är att alltid sätta mig själv i första hand så denna vecka har jag avbokat allt jag har för att bara ta hand om mig själv. Förr i tiden skulle jag aldrig vara hemma utan jag hade fultständigt struntat i hur jag själv mådde för att ändå sticka iväg och göra det jag skulle, för att inte göra någon annan besviken eller så. Men min kropp och min själ då? Den skulle jag göra så besviken så det kunde ta upp till flera veckor för att bli av med en förkylning. Nej nu är det slut på det, nu är det mig själv jag tar hand om i första hand eftersom när det väl kommer till kritan så är det de ända vi har som är riktigt vårt, min kropp och min själ, min fysiska och psykiska hälsa. Mår inte jag bra kan jag inte hjälpa någon annan heller, och vi gör definitivt inte oss själva en tjänst genom att ljuga för oss själva om hur vi faktiskt mår. Ta tid för dig själv!

Nu laddag jag med massor av förkylningsmedicin :)
Provar allt för att bli frisk :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: