Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

Förbannad!?

Kategori:

I går när jag och Elin var och tränade höll vi på att skratta sönder oss! Det var en PT (personlig tränare) som arbetade med sin kund precis bredvid oss och vi kunde ju så klart inte göra annat än att tjuvlyssna ibland. Eftersom jag själv arbetar som PT bland annat så är det alltid kul att lyssna på andra och hur de talar till sina kunder för att motivera och hjälpa dem i sin träning.

 

Denna PT var en man, lite ”skabbig” och hade en enorm öl kagge! Kunden han tränade var däremot riktigt vältränad. Nu skulle alltså PTn visa hur man tränar med Kettlebells. (Övningen gick ut på att svinga tyngden från benen med hjälp av höften och upp till huvudet med raka armar och stanna till tyngden i någon sekund innan man för ner den igen). Det roligaste var ju när denna PT säger till sin kund: Det är bara att ta i så det rasslar till i kalsingarna!

Haha, vilket ufo, tänkte jag . Sen kom  så klart det vanliga; jag vet att du kan… Och så kläcker människan en kommentar som; Jag vet att du klarar av detta för du har en grym personlig tränare som heter…..! Haha, jag vet knappt om man ska skratta eller gråta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: