Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

Multivitamintablett

Kategori: HÄLSA



Det har varit mycket diskussioner kring multivitamintabletter tidigare, om att de är cancerframkallande. Jag läste här om dagen i en gammal Hälsa tidning om att just multivitamintabletter kan vara cancerframkallande. Men däremot tog de upp diskussionen om att det kan vara andra faktorer som också är cancerframkallande som påverkat resultatet och att studien inte har tagit hänsyn till detta. Hur vågar man sig då på och dra slutsatsen till att det är just multivitamintabletterna som orsakat cancer och inte tillexempel rökning? Jag tar enomdan som är en multivitamintablett. Jag tycker det är viktigt att man gör medvetna val och jag väljer att äta multivitaminer tills jag hittar en bra studie som har tagit hänsyn till fler cancerframkallande faktorer.

Vad väljer du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: