Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

grym magövning

Kategori: HÄLSA

Nu har jag äntligen börjat träna på Power Plate igen! Jag har läntat efter det så mycket, och det jobbiga är att man nästan får abstinens när man inte tränat på länge!! Jag kör Power Plate hos Hälsopartners i Gamla stan, det är ett mysigt ställe som är väldigt privat, inte alls som på ett gym, det är mer som ett rehabcenter fatiskt.
Men här är en as bra magövning som man självklart även kan göra utan power plate, då behöver du endast en pilatesboll och en stepbräda eller något annat som är i lagom höjd.

Vill du prova? Så här gör du: Händer på "brädan" och fötter på bollen. Ha lätt böjda armbågar och pressa upp mellan skulderbladen och spänn magen. Höften ska vara prick stilla hela tiden och får INTE ändras i possition, annars gör du fel!! Sträck ut benen helt rakt, för sedan in knäna under magen, UTAN att flytta höften upp eller ner. Tänk på att spänna magen hela tiden och arbeta långsamt och kontrolerat.
Lycka till :)

Kommentarer

  • Olivia säger:

    För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

    2012-03-18 | 19:05:41
    Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här: