Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

vlogg: jag tränar på power plate

Kategori: HÄLSA

VLOGG: (Video blogg) Här är en video på mig när jag tränar på Power Plate. Detta är del 1 i ett pass med fokus på explosivitet. Den är visserligen ett år gammal men ändå :) Min PT är Wiley och det är henne ni hör i bakgrunden. Man ser verkligen att jag blir trött efter bara några minuter!.  Om ni inte tror att det här är jobbigt så skriv en kommentar så får du köra ett PT pass och prova själv!!
Jag kan garrantera att det inte är något från "tv shopp" eller nån "kärringträning" :)
Om ni inte vet vad detta är så kallas det för accerelationsträning, väldigt funktionell träning. Mycket mer effektiv än vanlig träning (i gymmet tex) då man utnyttjar nästan 100% av muskelfibrerna i hela muskelgruppen. Maximal muskelstyrka och uthållighet ökar avsevärt. Power-Plate ökar även din ämnesomsättning. Detta leder till en ökad fettförbränning och minskning av underhudsfett! Då blodcirkulationen i kroppen även ökar kan vi forsla ut slaggprodukter mycket snabbare vilket förbättrar regenerationen (förnyelsen) av cellerna. Träning på Power-Plate ökar även lymfdränaget och bryter ner fettceller. Detta leder till att celluiter reduceras och bindväven förstärks vilket ger hyn en slätare, tightare och vackrare ton.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: