Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

Bli upplyst; vet du vad det är du stoppar i dig!

Kategori: HÄLSA

Framöver kommer jag att ta upp ett ämne jag tycker är väldigt viktigt att ALLA människor är medvetna om. Det är även just detta som skapar massa hetlevrade diskussioner som ofta resulterar i ett kaos av eget tyckande. Men här anser jag att man får sätta ner foten och inte lyssna till någon annan än sitt eget sunda förnuft! Det är så mycket pengar och makt som är involverat i VAD just VI ska få veta och HUR MYCKET vi ska få veta. Företag betalar företag och personer för att de ska informera om vad just de företagen tycker ovs. Men det är dags att vi får en sanning och en klarhet i det hela. Det jag nu skriver är hämtat från flera olika källor, men jag kan ändå inte garantera er att det jag hittat är helt oberoende (dvs att informationen inte är ”köpt”).


Vad är det jag pratar om här egentligen? Jo, det är alla de tillsatser, konserveringsmedel, antioxidationsmedel, emulgeringsmedel, stabiliseringsmedel, färgämnen, förtjockningsmedel, smakförstärkare, klumpförebyggande medel och sötningsmedel som finns i vår mat!


Det är dags att bli upplyst om vad du stoppar i dig så att du kan göra ett MEDVETET VAL!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: