Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

favoritprodukter för hud och hår

Kategori: HÄLSA

Att vara hälsosam för mig är inte bara att vara fysisk aktiv och äta bra mat. För mig handlar det om att man gör medvetna val i sin vardag. Det gäller både insidan och utsidan av din kropp och själ! Här är några av mina favoritprodukter när det kommer till min hud och till mitt hår :)


SPOTLESS serien från apoteket. Jag kör på deep cleansing face wash dagligen för att rengöra ansiktet, sedan gillar jag även deras blemish treating daily purifying toner som är ett ansiktsvatten som motverkar porer och till sist gillar jag även deras purifying two-in-one mud cleanser/mask som fungerar som en skrubb eller som en mask.

 

Jag älskar ansiktskrämen från LA ROCHE-POSAY som heter Effaclare H som är en bra kräm om man har jätte torr hy och har genomgott en behandling för acne. De har även en bra handkräm som heter Lipikar Xerand, hand repair cream som gör undervärk för händerna. Deras Ceralip, lip repair cream är också bra om man har torra läppar som lätt spricker.

Sedan får man inte glömma håret, som är ett av det första man ser hos en tjej, tycker jag ! Nu har jag ju knappt något hår kvar sedan jag klippte mig men det är lika viktigt att ta hand om det kort som långt! Så till min hjälp har jag schampo, balsam och inpackning från MATRIX. Jag använder den lila serien från Biolage; hydrathérapie. Schampo och balsam är för torrt och stressat hår. Age rejuvenating Intensive Masque är inpackningen som jag använder.

Jag vet att skönhet kommer från insidan, men man kan ju hjälpa till och "fuska" lite också :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: