Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

Håll dig undan förkylning!

Kategori: HÄLSA

Förkylning = antioxidant boost!

 

Det är så jobbigt att jag lyckas bli förkyld typ hela tiden! När jag känner mig nere eller sliten så ser jag alltid till att boosta med energi. Det bästa tipset jag har är definitivt att springa och köpa ingefära och skiva den i tunna skivor, koka upp lite vatten och dricka ingefära-te med lite honung. Jag känner mig redan bättre dagen efter!

Jag brukar även vara noggrann med att ta en Berocca, som är ett kosttillskott med alla 8 B-vitaminer, C-vitaminer, kalcium, magnesium och zink. Jag har även testat att ta en brustablett av Antioxidant, som innehåller C-vitamin och selen.

 

Ett annat grymt tips nu i förkylningstider är handsprit!!

 

Nu gäller det bara att piggna till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: