Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

bollträning

Kategori: HÄLSA

Bolläning på Power Plate är en av de roligaste träningsformerna jag vet när det gäller coreträning, balans, stabilitet och styrka. Det är kul, svårt, kräver fokus och ger en riktigt utmaning. Jag tränar mina kunder ofta med bollar, det är även roligt eftersom man ser snabba resultat. Vanliga pilatesbollar är jätte bra men det kräver en viss balans och kunskap och kan vara svårt att börja med. Man lägger lite för mycket fokus på att hålla sig uppe och då tycker man att det inte ger något i styrka. Eftersom pilatesbollar är runda så rör sig dem åt alla olika håll. Därför arbetar jag även mycket med "the peanut" som jag döpt den till! Det är en boll som har formen som en jordnöt och därför bara kan röra sig fram och bakåt, inte åt sidorna. Detta gör så att man får lite mer stabilitet och har då lite lättare för att fockusera på balans och styrka och rätt teknik utan att känna ett obehag! Så har du inte provat en "peanut" tidigare så gör det nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: