Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

Maxa promenaden med Easytone

Kategori: DAGENS

Jag har fått ett par Reebok Easytone skor i mina ägor! Så jag tänkte dela med mig av hur jag tycker det är att power walka med de här skorna till skillnad mot vanliga walking skor.

Jag kan ju till att börja med berätta att de här sulorna är liksom lite rundade undertill så man kan inte väga fram och tillbaka på skorna utan att vara tvungen att spänna rumpan typ, för då tappar man balansen. Så genom att bara stå får man en extra träning för hållningen. När jag sedan började gå kände jag att jag aktiverade mina vader mer, insida lår och framförallt rumpan! Det är ju perfekt eftersom det är ju exakt de områdena man vill koma åt!

 

Riktigt sköna för knän och höfter, men jag kan tänka mig att det är lite riskabelt att börja traska långa sträckor om man har skadad rygg, höft eller knän då det är en helt annan balans, belastning och en annan typ av aktivitet man får upp i muskulaturen. Så det kan ju vara bra att börja försiktigt. (jag har st 39, jag fick st 40 och de är ca 1/5 nr för stora storleksmässigt) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: