Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

öka intensiteten med vristvikter

Kategori: HÄLSA

Stack ut på en löprunda och en power walk i morse! Jag sprang ut kl 10.00 och joggade 4 km på 28 minuter, tog det ganska lungt då jag har gjort illa min vad, vet inte riktigt vad som hänt :( Sen ville mamma gå ut på en power walk så då gick vi en runda på 2,80 km på 30 minuter. Jag körde med vristvikter på power walken så det skulle bli lite jobbigare och det blev det! Ett tips är att tänka på att inte sträcka ut knät i ytterläge då man lätt kan skada sig med ytterligare tyngd på benen när man inte är van vid vikten. Har man problem med knäna kan man ju även ha dem runt armarna. Och ja...jag är grymt svettig, det var ju varmt dessutom ;) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: