Gianna Troyse

www.hälsopedagogen.se - Din guide till en bättre hälsa!

ChiBall

Kategori: Träning

 
Igår var jag och provade ett pass i ChiBall. För att förklara vad det är så kan man säga att det är en träningsform som är en blandning av TaiChi/Qigong, dans, yoga och pilates. Träningsformen är även starkt influerad av Feldenkrais övningar. Alla övningar vi gjorde igår genomfördes med en liten boll som var aromabehandlad och fanns i många olika dofter och färger, jag valde en mintgrön boll med myntadoft. 
 
Det var en upplevelse och jag kan säga att även om jag gjort övningarna förr så har jag inte just arbetat på det sättet som ChiBall gör med övningarna. Ni måste nästan prova om ni inte har gjort det för att ni ska få bilda er egen uppfattning kring ChiBall. Vissa gillar Yoga, Pilates och Qigong och andra inte, det är nog samma med ChiBall. 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: